فایل بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی
شرح مختصر:توجه، يکي از پيش نيازهاي مهم حافظه بوده و اين دو با هم از ملزومات اوليه جهت فرآيندهاي يادگيري میباشند (وود[1]1987 به نقل از آنسوورس[2]1999). تأثير عميق و شدید نقص توجه و اختلال در حافظه و عملکردهاي اجرايي مغز بر فعاليت هاي روزمره فرد امري پذيرفته شده است. نقايص خفيف توجه ممکن است انجام برخي فعاليت هاي روزمره را براي فرد دشوار يا حتي غير ممکن سازند (سولبرگ[3] 2004). توجه، تلاش ذهني برای تمركز برروی رويدادهاي حسي يا ذهني است. نقص توجه تأثير منفي و بنيادي بر توانايي هاي انجام تكليف در كودكان دارد. كودكانِ دچار نقص توجه اغلب در يك يا تعدادي از ابعاد و انواع توجه مشکل و اختلال دارند كه اين عدم كارآيي، منجر به بروز اختلالاتی میگردد و طیف ویژه ای نظیر نقص توجه-بيش فعالي (ADHD[4]) را شامل میشود.کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی اختلالات توجهی زیادی را تجربه میکنند که از این میان نقص توجه پایدار[5] مهمترین نقص توجهی در این کودکان است (بارکلی [6]1999).
فهرست
اختلال نقص توجه - بیش فعالی.. 18
معیار ورود و خروج افراد به مطالعه. 34
حجم نمونه و شیوه محاسبه آن. 35
بررسی همسانی در مورد متغیر های دموگرافیک.. 46
مقایسه نتایج بین گروه مداخله و شاهد. 57
تفسیر داده های مرتبط با پرسشنامه کانرز والدین: 67
تفسیر داده های مرتبط با آزمون عملکرد مداوم. 69
تعداد مشاهده: 8815 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 88
حجم فایل:738 کیلوبایت