ت‍ل‍وی‍زی‍ون‌ و دک‍ت‍ری‍ن‌ه‍ای‌ آن‌ در غ‍رب‌


کتابی را که در پیش رو دارید ، توسط یک محقق روسی دربارة تلویزیون و نحوة استفاده از آن توسط غربیان به رشته تحریر در آمده است. هر چند تالیف کتاب تحت تاثیر « دوران جنگ سرد » و زمان انتشار آن به سال 1977 بر می گردد و مؤلف گه گاه از مدار تحقیق خارج و به موضع تبلیغ کشیده شده است؛ اما مجموعه کتاب می تواند به عنوان مرجعی تحقیقی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که در چنین موضوعی به زبان فارسی کتاب موجود نبود ، مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها وظیفه خود دانست که به انتشار آن مبادرت ورزد.
تلویزیون دارای تأثیرات فراوانی است؛ زیرا در طراحی برنامه های آن، همه عناصر تحریک کننده و هیجان آور به کار گرفته می شود و با تکرار نمایش، امری که در عالم واقع امکان وقوع ندارد، بر اثرگذاری آن در جهت اهداف مورد نظر می افزاید. دیوید ویلسون می گوید: «در یک زمان معین، نیروی بالقوه تلویزیون در دادن اطلاعات بیشتر، به مراتب زیادتر از هر رسانه دیگر، از جمله رادیو و مطبوعات است»

فصل های این کتاب به شرح زیر است :
‏1.‏تاریخچه تلویزیون در کشورهای سرمایه‌داری
2.تلویزیون و سایر ‏رسانه‌های خبری
3.ساختار تلویزیون در کشورهای سرمایه‌داری
4.‏تلویزیون و انحصار سرمایه
5.تلویزیون و ایدئولوژی
6.تلویزیون به‌عنوان ‏مقوله‌ای مورد تحقیق
7.دکترین بی‌طرفی تلویزیون نظام بورژوازی
8.دکترین”فرهنگ عامه“ و تلویزیون
9. «نشر آزاد اطلاعات و روابط » و «روابط ‏بین‌المللی تلویزیون»
پسگفتار: نتیجه‌گیری
فهرست نشانه‌های اختصاری
‏مآخذ

دسته بندی: 🔺دیجیتال فایل های الکترونیکی » ... pdf (رمان،شعر،داستان)

تعداد مشاهده: 136 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .pdf

تعداد صفحات: 256

حجم فایل:0 کیلوبایت

 قیمت : 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل